در صنعت تبليغات، کريتئو يک کسب‌وکار نوپای اينترنتي است که اخيرا موفقيت‌هاي زيادي را تجربه کرده است. اين شرکت با استفاده از ابزار تحليل داده‌ها به صورت بلادرنگ به ميلياردها پرس‌وجو براي توليد تبليغات شخصي پاسخ مي‌دهد. براي ارائه بهترين تبليغ، کريتئو حجم زيادي از داده‌ها را با زمان پاسخگويي کم، مديريت مي‌کند و اين شرکت پيشگامي براي هدف‌گذاري مجدد تبليغات است.

فقط دو تا سه درصد بازديد از وب‌سايت‌هاي تجارت الکترونيک به معناي فروش است. کريتئو معيارهايي براي هدف‌گذاري مجدد در اختيار تبليغ‌کنندگان آنلاين قرار مي‌هد. آنها مي‌توانند براساس صفحات وبی که کاربران بازديد کرده‌اند، محصول‌های مناسبی را به آنها نمايش دهند. امروزه همه ما اين بنرهاي فوق‌العاده هدفمند را مي‌شناسیم که از يک سايت به سايت ديگر ما را دنبال مي‌کنند، و مقالاتی که در سايت‌هاي ديگر ديده‌ايم را به ما يادآوري مي‌کنند و براي تکميل فرآيند خريد خود، پيشنهاد بازگشت به آن سایت‌ها را به ما مي‌دهند.

مي‌توان کريتئو را به عنوان رهبر هدف‌گذاري مجدد پويا در نظر گرفت. قبل از اين، شرکت‌ها از روش هدف‌گيري مجدد استاتيک استفاده مي‌کردند و اين شامل هدف قرار دادن افرادي بود که قبلا با تبليغ مشابه از همان وب‌سايت بازديد کرده بودند. با اين حال کريتئو روش بهتري را براي انتخاب مشتريان انتخاب مي‌کند. کريتئو رفتار کاربران را با استفاده از کوکي‌ها پيگيري مي‌کند و آن را به عنوان منبع اصلي داده‌ها در نظر مي‌گيرد. آنها پروفايل کاربران و محصولات را ايجاد و به‌روز مي‌کنند و سپس آنها را به هم متصل مي‌کند. همچنين براي بهره‌مندي از پايگاه‌داده و بهبود الگوريتم بلادرنگ خود، معماري فناوري اطلاعات را توسعه داده‌اند. اين زيرساخت امکان آزمايش مدل‌هاي جديد يادگيري ماشين و مقايسه عملکرد آنها را فراهم مي‌کند. بيشتر آزمايشات به طور خودکار کنترل مي‌شوند.

براي ايجاد همچين خدمتي به تبليغ‌کنندگان، کريتئو معماري پيشرفته‌اي براي پردازش ارائه کرده است که در زمنيه تحليل داده‌ها بهترين است. پلتفرم کريتئو مي‌داند که چگونه برای هر کاربر در چند ميلي‌ثانيه هدفمندترين بنر تبليغاتي را شناسايي کند که بيشترين تاثير را بر اون داشته باشد. براي دست‌يابي به اين هدف، کريتئو در سطح جهاني به هزاران درخواست HTTP در ثانيه رسيدگي مي‌کنند. هسته اصلي فرآيند کريتئو مبتني بر بهره‌برداري از داده‌ها و روش RTB (پيشنهاد بلادرنگ )، مبتني بر الگوريتم‌هاي يادگيري ماشين مي‌باشد.

فناوري کريتئو بر سه رکن استوار است:

  • طراحي خلاقانه تبليغات
  • توصيه محصولات شخصي‌سازي شده
  • پيشنهاد مناسب در زمان مناسب